Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 26 november 2008

Av Katarina - 26 november 2008 09:36

När jag hade skrivit klart mitt senaste blogginlägg, gick jag ut till köket för att titta vad tjejerna höll på med. Båda var tysta. Linnea satt på tröskeln in till badrummet. Gick vidare för att titta efter vad Ebba höll på med. Hittade henne med ena armen nere i hundvattenskålen. Hon hade helt enkelt tyckt att det var dags för vattenlek på egen hand. Hann ta några kort på henne medan hon höll på att plaska. Ska lägga in korten sen, när jag hittat ett program att föra över korten till datorn med.

När jag tog upp henne insåg jag att hon plaskat rejält för hela ärmen var dyngsur, likaså magen och till viss del byxorna. Så det var bara till att byta om på henne.

Flyttade vattenskållen till hörnet där Oliver har sin matskål.

Nu ska jag kolla tjejerna igen. Tror någon är på äventyr.

Av Katarina - 26 november 2008 08:45

Nähä! Jag får väl sätta igång med lite julstädning här hemma. Börja med att plocka undan allt som ligger där det inte ska. Sen blir det väl dammning och lite mer städning framåt kvällen. Känner mig såååå inspirerad att sätta igång och städa. Ska försöka hinna duscha innan jag ska iväg till läkaren vid 14. Tänkte passa på efter tjejerna ätit lunch och ska sova.

Av Katarina - 26 november 2008 08:36

Känns som att tjejerna har roligare på dagis. Här hemma har dom svårt för att sitta och leka i sitt rum. Max 5 min leker dom, sen kommer dom ut till mig och gnäller. Känns som dom är allmänt rastlösa. Gåstolen tycker dom är ganska rolig att åka omkring i. Men det är svårt att leka när dom sitter i den. Dom åker omkring en stund men sen blir dom rastlösa.

Inne på rummet är det bara roligt om leksakerna är uppstädade och ligger i leksakslådorna. När allt är utrivet är det inget roligt att leka där inne.

Det är svårt för mig att få något vettigt gjort om dagarna när tjejerna är hemma. Är det inte bajsblöjor, så är det gnälliga rastlösa ungar. Har varken tid, lust och ork att sitta inne i tjejernas rum och leka med dom. Jag är deras mamma, inte lekamrat. Hör redan nu att någon av tjejerna inte är kvar på rummet.

Dom på dagis sa att nu så här i början av dagistiden, kan tjejerna bli mer mammiga, som dom inte är det sen innan. Och även hålla mer koll på mig så jag inte försvinner.

Nu när jag kom ut i köket var båda tjejerna där. Alla leksaker var inte ens utplockade.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards