Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 5 november 2008

Av Katarina - 5 november 2008 15:38

Vid halv tio tog jag på tjejerna deras overaller och satte dom i bilstolarna. Tog på mig jacka och byxor och bar ut tjejerna till bilen. Tjugo i tio hämtade vi Carro hos henne och sen bar det iväg till Nässjö och dagis. När vi kom in på avdelningen kom fröken L och mötte oss. Fröken A kom också och hälsade oss välkomna. Men var tvungen att gå in till dom andra barnen igen.

Väl inne i rummet fick tjejerna sitta på golvet en stund. E lekte med plastdjur och L hade något som såg ut som en keyboard. Efter en liten stund var det fingerfärgsmålning på schemat. Ebba var den som kom igång bäst och målade mest. Linnea satt mest och petade lite i färgen. Hon som annars brukar vara den som tar för sig och inte är så rädd för klet. Hon hade väl fullt upp med att titta på dom andra barnen. Två av grabbarna såg nästan ut som hulken. Dom hade kletat in sig med färg på hela händerna och upp till armbågen.

När tjejerna inte ville måla mer, blev det tvättning. E gillade inte alls att L höll fast hennes händer och skulle tvätta dom. Eftersom det var en stund kvar på tiden som vi skulle vara där, gick vi in i vita rummet. Det är vad det heter. Väggar och  inredningen är vit. Kuddar och madrasser. Där spelas lugn musik och det var även ett rörligt mönster på en av väggarna. Tror mönstret kom från en projektor. Helmysigt tyckte båda tjejerna. Linnea hittade cd-spelaren. Hon hittade play/paus knappen och även volym knappen. När vi egentligen skulle ha gått hem var det dags för sångsamling. Den fick vi oxå vara med på om vi ville. Och det ville vi. Både tjejerna satt som små ljus och lyssnade på låtarna vi sjöng.

En hellyckad dag som första inskolningsdag.

Av Katarina - 5 november 2008 08:45

Har tänkt att väga mig varje morgon för att se om jag går ner något i vikt.

Så här kommer den första vägningen: 93,2 kg målvikt 80 kg. Kan väl tillägga att jag är 180 cm lång.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards