Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 11 november 2008

Av Katarina - 11 november 2008 14:44

Det är så mysigt nu när det är lite mörkt om kvällarna att tända upp lite värmeljus här och var i huset. Dock blir det lite för sällan man gör det. Tände för en stund sen lite ljus i fönstren och på vardagsrumsbordet. Men man får hålla koll på barn och katter, så dom inte kommer för nära.

Av Katarina - 11 november 2008 14:16

Dagarna springer iväg även i marsvinsrummet.

Pixla växer sakta men säkert. Enligt vågen har hon gått upp en del. Men börjar bli tveksam till vågens tillförlitlighet. Den kan visa flera olika vikter.  Ännu knäppare blir det om marsvinen rör på sig lite. Så nu struntar vi i vikten så länge, tills vi har köpt en bättre och mer tillförlitlig våg. Nu har syrran och jag beslutat att vi ska sätta ihop Pixla och Windex till helgen. Hoppas dom kommer att trivas ihop och att allt går bra med ungarna som ev. kommer att komma till senvintern/våren. Dom två andra honorna vi har (Emmy och Heavens Angel) kommer även dom att sättas ihop med Windex. Men det blir tidigast slutet på december/början av januari.


Var och införskaffade 18 kg pellets till dom igår och svärmor hade fixat en liten bal med hö. Så nu är förrådet fyllt igen.


I morgon blir det kloklippning på schemat. Har dragit länge på det nu. Tur att marsvinen är relativt snälla och sitter still när man klipper. Denna gången hade jag tänkt använda mig av en mindre klotång. Det lär nog bli mycket enklare.

Av Katarina - 11 november 2008 13:13

I ett regnruskigt höstväder packade jag in barnen i bilen och div. packning vi skulle ha med oss till dagis. Åkte bort till C som skulle med oss idag, så som alla andra dagar vi skolat in.

Vi kom till dagis strax efter åtta. Blev lite försenad hemifrån, eftersom Ebba behagade bajsa strax innan vi skulle åka. När vi väl kommit dit var det frukost. Fil med müsli och smörgås. Ebba åt med relativt god aptit. Lät sig matas av förskolelärare M. Ebbas favorit hittills. Linnea gnällde mest och förskolelärare L som matade var inte direkt poppis. Linneas favorit hittills är först och främst mamma och sen kommer nog barnskötaren A.

Sen var det lek på golvet. 

Vid strax innan nio. Sa jag hej då och kommer snart tillbaka till tjejerna. Moster C stannade kvar hos tjejerna och fröknarna. Jag och C hade gått och funderat ut en lösning för att få Linnea att vänja sig av vid mig på dagis men samtidigt ha lite trygghet kvar. Och den lösningen fungerade. Lärarna blev lite impade. Hihi!! Det är bra att ha kvällsstäning ibland. Då får man tid till att fundera och rensa huvudet.

När jag gick blev L först lite gnällig. Men C tog henne direkt och avledde henne med några leksaker. Vilket funkade.

Själv gick jag bort till lärarnas lunchrum. Satt och tittade i en tidning först. Började sen prata med en lärare från en småbarnsavd i huset. En väldigt trevlig sådan. Hon visste vem svärmor och även sambon och hans bröder var. Tror hon kom ihåg vem svärfar är med. Hon berättade att hon hade lånat sambons familjs husvagn en gång i tiden.

När jag suttit och läst och pratat i ca 30 min, började jag gå tillbaka mot avdelningen. Linnea hade precis börjat gnälla lite och tittat ut mot dörren där jag försvann. Men inte gnällt något under resten av tiden när jag inte varit där. Hon hade inte heller suttit klistrad vid moster Carro utan även lekt med fröknarna.

Ebba sköter sig som vanligt exemplariskt. Men det kommer säkert senare. När chocken har släppt. 

Vid 10 tog fröknarna m E och L ut i vagnen. Båda somnade en stund till i vagnen på vägen hem. 

Sen var inskolningsdagen slut. I morgon är vi lediga. Men på torsdag och fredag är det nya tag. 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards