Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 25 november 2008

Av Katarina - 25 november 2008 15:40

I morgon har tjejerna sin lediga dag från dagis. Skönt att slippa stressa iväg på morgonen. Men får nog ta och hitta på något med dom, annars lär dom sannolikt bli väldigt rastlösa.

Det enda som jag vet ska hända i morgon är att jag ska iväg på ett läkarbesök kl. 14. Hittar inte riktigt det det sjukhuset. Men det löser sig säkert. Eniro finns ju alltid nära till hands.

Egentligen är det bad i rehab bassängen i morgon vid 10. Men eftersom tjejerna och jag är förkylda, valde jag att stanna hemma från det. Visserligen är det rätt skönt att krypa ner i en varm bassäng. Men nu ska man ju dit för att tjejerna ska få gympa. Och det vet jag inte riktigt om jag har energi till.


Av Katarina - 25 november 2008 14:32

Tror båda tjejerna höll sig vakna hela vägen hem från dagis. Så istället för att lägga dom direkt i deras sängar. Gav jag dom lite mat. Fröknarna på dagis sa att dom hade ätit lite dåligt vid lunchen. Framförallt Ebba. Hon pillar mest i maten.

Ebba somnade nog nästan omgående. Men huliganen Linnea låg och gnällde och gapade i säkert 20 min innan jag gav upp. Så istället för att dammsuga som jag tänkt. Blir det någon annan syssla. Svårt att dammsuga med en huligan som trasslar in sig i sladden. Nyss satt hon och rev ut ren tvätt från korgen ner på golvet. Nu ligger hon under datastolen och terrar hunden Oliver. Vad ska hända här näst?

Av Katarina - 25 november 2008 09:59

Idag åkte vi lite senare till dagis. Kände inte för att stressa och härja runt. I alla fall inte nu när man känner sig hängig.

Så vid åtta började jag klä på tjejerna. Tossor, vantar, mössa och till sist overallen. Hade startat bilen en stund innan. Så den var rätt varm och go när jag satte tjejerna i sina nya bilstolar.

Väglaget var hyffsat. Lite spårigt men inte direkt halt. Men tycker det är värst när det är väldigt spårigt. Var inne vid dagis tjugo över åtta. I vagnen med barnen och på med åkpåsarna och kassen med tjockare tröjor och var sin tjock mössa på vagnen.

Väl inne på dagis, fanns det ingen lärare i kapprummet. Så då passade jag på att ta Linnea och klä av henne. Hon har en tendens till att börja gråta om någon annan tar henne när jag är där.  Ebba är det nästan aldrig några problem med.

Så när jag höll på att ta av Linnea ytterkläderna kom fröken L och hälsade på tjejerna och sen började ta av Ebba ytterkläderna. Vilket Ebba accepterade och sa inte ett knyst.

När vi kom in satte jag ner Linnea i lekhörnan och fröken L satte sig med Ebba mittemot. Inte ett endaste gnäll kom det från någon av tjejerna. Passade då på att säga hej då till E och L och gick med raska steg ut till kapprummet.

Innan jag åkte hem fixade jag i ordning vagnen. Satte i åkpåsarna och fixade till selarna inuti påsen. Man kan ju vara lite snäll mot fröknarna. Slängde upp tröjorna och mössorna på tjejernas hylla.

Tog på mig och gick ut till bilen för att åka mot staden...

Av Katarina - 25 november 2008 09:51

Tjejerna är på dagis sen 1½ timma tillbaka. När jag postat ett brev, åkte jag raka vägen hem. Ville bara hem och ta det lugnt. Fast det är nu när tjejerna är på dagis jag borde städa och fixa i ordning här hemma. Det tar ett tag innan jag kommer igång.

Har dessutom skitont i halsen. Känns som det håller på att "sprida" sig till bihålorna med. Det är inte kul! Hatar att vara sjuk. Visserligen sker det inte så ofta. Brukar klara mig ifrån maginfluensa och förkylningar. Men inte denna gången. Det var smittsamma dagisbakterier jag fick på mig. Även sambon har blivit sjuk. Men det kanske mer beror på pussarna.

Drack för en stund sen upp mitt honungste. Det är det enda jag har ätit idag. Vet inte ens om det är lönt att försöka äta något annat än flytande.


Funderar på om jag ska ta en vända ner till tvättstugan och sen gå lös med dammvippan. Damm finns det väldigt gott om här har jag märkt.

Men det är så trist att städa, för efter bara någon vecka, ser det lika dant ut igen.

Djur är mysigt att ha, men fy faan vad dom skitar ner. Det märker man när barnen är på golvet och leker. Då vet man att det är dags att städa.


Av Katarina - 25 november 2008 09:42

Idag har jag och tjejerna namnsdag. Inget direkt vi uppmärksammar. Jag fick ett kort av mamma. Men hon hade helt glömt bort att tjejerna hade namnsdag med.

För ett år sen döptes tjejerna. Så idag är det deras andra dopdag. Tänkte skriva första. Men den första var ju faktiskt för ett år sen. Vi har inte heller direkt uppmärksammat dopdagen. Igentligen ska man väl tända deras dopljus och sånt. Men det blev inget sånt alls. Får väl försöka bättra mig.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards