Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Katarina - 28 oktober 2009 15:19

Fick ett brev hem idag från arbetsförnedringen om att jag har blivit avanmäld från a-kassan och af. Anledningen är att jag inte hört av mig till dom enl aktivitet i handlingsplan som det så fint heter.

Saken är den att jag visst har hört av mig. Dagen innan utsatt datum. Brukar inte slarva med sånt. Ringde till kundtjänst för att uppdatera dom om hur dagsläget är just nu. En uppföljning som det så fint heter. Nu är det så att det inte finns några anteckningar om att jag har ringt. Fick frågan idag i telefonen om vem det var jag pratade med. Det kommer väl inte jag ihåg heller. Kommer inte ens ihåg vad hon hette som jag pratade med i telefon på af för en stund sen. Ringde även upp min handläggaren som skickade ut detta brevet till mig. Inte anträffbar förstås. Vad annars. Så bussigt av dom att inte notera det jag säger och sen avanmäla mig. Trots att jag inte gjort något fel. Det jag minns från samtalet med kundtjänst för uppföljning var att hon sa att jag inte behövde gå ner till af eftersom jag gjort en uppföljning med henne i luren. Hon var ju kundtjänst. Jävla skit förnedring.

Av Katarina - 28 oktober 2009 12:41

Upptäckte nyss att det var inställt fel tid och datum i digitalkameran. Undra hur länge det har varit så?

Och undra om det går att ändra på, på korten så här i efterhand i datorn?

Är det någon som vet?

Av Katarina - 28 oktober 2009 11:24

  

Ebba & Linnea vill känna på kärnorna och köttet. 

              

Jag skär ur för ögon.             Resultatet.    

 

     

Av Katarina - 28 oktober 2009 09:57

  • Att Oliver "bara" hade borrelia. Helt klart lättad.
  • Att Ebba och Linnea utvecklas så otroligt snabbt. Det är så mysigt att sitta och titta på dom när dom leker och pratar.
  • Att LSS finns. Känns så bra att äntligen få en kompensation för allt extra man gör med tjejerna. Läkarbesök, operationer, rehabtid och allt hemma.

Av Katarina - 28 oktober 2009 08:10

Igår hade jag telefontid med veterinären i Jönköping. Som för övrigt ringde ca en timma efter utsatt tid. Veternären skulle ringa ang. Oliver. Det fanns två evetuella problem. Det första var borrelia, och det andra var en misstanke om för litet skallben. Var i stort sett hela tiden inställd på att borrelia var det han led av. Kan visserligen berott på att jag inte ville att hans skallben skulle vara för litet. Sen visade han faktiskt ganska starka symptom på att han hade borrelia. Även fast  det kändes som att veterinären ville försöka få fram någon annan orsak till hans skakningar och dom andra problemen.

Det var en otrolig lättnad när hon sa att Oliver hade borrelia. Provet hade gjort ett starkt utslag vid testet. Vilket betyder att det var inget att vara tveksam på. Så från och med idag så ska han gå på antibiotika i 3 veckor. Sen får vi se om det behöver förlängas.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards