Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Katarina - 20 oktober 2009 21:23

Eftersom varken Ebba eller Linnea inte har kunnat öppna köksskåpen eller varit intresserade av det innan. Har vi inte behövt barnsäkra skåpen. Idag när jag var inne i vardagsrummet, hörde jag att det prasslade ute i köket. Gick ut för att kolla vad det var. Där satt Ebba med hinken med maskindisktabletter framför sig och pillade med några utan plast. Blev riktigt arg på henne och gjorde klart att man inte fick leka med sånt. Tvättade av henne om händerna och tittade henne i och runt munnen. Luktade i munnen på henne med för att kunna utesluta att hon stoppat något i munnen. Vid första anblick verkade det som att hon INTE hade haft någon tablett i munnen. När tjejerna druckit sin välling, ringde jag till rådgivningen på akuten i Jönköping. Sköterskan jag pratade med trodde inte heller hon hade ätit någon eller haft någon i munnen. För hon verkade inte ha ont i munnen och eftersom hon klarade av att dricka vällingen var det säkert att hon inte ätit. Sköterskan sa att Ebba i så fall borde ha ont i munnen och vara gnällig/ledsen.

Så nu känner jag mig lugnare och inte alls orolig.

Men jag har lärt mig att inte underskatta mina barn. Nu blir det barnsäkert i köket.

Av Katarina - 20 oktober 2009 11:35

Nu har jag färdigställt min nya header.

Är inte riktigt hundra nöjd med den. Men man blir ju bättre med tiden.

Gillar att få använda min kreativa sida.

Av Katarina - 20 oktober 2009 10:34

La all energi på att färdigställa Neo´s tårtor inför lördagens dop. Började med dom redan på fredagen. Gjorde fyllningarna redan på fredagen medan tjejerna var på dagis. På kvällen fixade jag locket på alla tårtorna. Färgade locken i gult, grönt och blått. Allt efter önskemål. I början på veckan var jag inne i Nässjö och beställde en pingu och en groda som dekoration till tårtorna. Kände att det var lite över min förmåga och lägga flera timmar på att göra dom två marsipanfigurerna. På lördagen spritsade jag grädden och färdigställde texten på tårtorna. Fixade även några klossar i marsipan till en av tårtorna.


      


Söndagen var väl lite lugnare. Mamma och Conny hade stannat över natt. På förmiddagen kom Ola, Carro och Neo på fika. Vid lunchtid var det dags för mig att åka iväg och jobba lite. Har ju berättat tidigare att jag säljer heminredningprylar via homeparty. Partyt gick riktigt bra. Dom flesta som var där, har jag träffat innan. Så jag förblev lugn och fokuserad. Fanns ingen anledning till att jaga upp sig. Sålde riktigt mycket grejer i söndags.

Sånt får en att bli taggad och presetera mer.

Det var skönt att komma hem och få ta det lugnt på kvällen. Få pusta ut efter en rolig och händelserik helg.






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards