Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Katarina - 15 oktober 2009 21:35

Hjälpa pappa att göra pizza är roligt och intressant.


   

Tjejerna för två veckor sen

  

Av Katarina - 15 oktober 2009 21:30

    

                    

Av Katarina - 15 oktober 2009 20:45

Idag har jag haft en bra dag. Denna veckan har sambon jobbat till viss del dagtid och sen har han jobbat kvällsskift på en fabrik här i närheten. Kvällarna har varit tunga för mig. Ta allt med tjejerna själv. Har haft ont i bröstet. Trodde först det berodde på stress/oro. Men efter några doser med nässpray och slemlösande, så känns det som att värken är borta. Jag blev genast gladare och piggare.

Passade på att handla innan jag skulle hämta tjejerna på dagis. Det mesta var till Neo´s doptårtor. Det tog en bra stund att få med tjejerna hem från dagis. Dom trivs verkligen där och vill INTE gå hem när man ska hämta dom.

Väl hemma blev det lite lek först, sen middag. Efter maten satt jag och tjejerna på youtube och letade fram roliga barnsånger. Bl.a sånt tjejerna sjunger på dagis. Dom mest populära sångerna var huvud, axlar, knä och tå, imse vimse spindel, blinka lilla stjärna och krokodilen i bilen.

Innan läggdags busade vi en massa och alla skrattade och var glada. En helt klar rolig och mysig kväll med tjejerna. Önskar dom vore fler bara.

Medan tjejerna drack välling, passade jag på att städa upp tjejerna leksaker som låg utspridda lite överallt.

Linnea hade svårt att koppla av och somna. Tror nog hon sover lite för länge på dagis.

Medan jag var nere i källaren och tände i pannan, somnade hon.

Fixade min farm på farmville först och sen tog jag tag i disken och bytte sängkläder i vår säng. Slängde i en maskin tvätt. Kände mig riktigt pigg och glad. Då får jag mycket gjort.

Sen var det väl så att jag visste att Ted jobbade sista kvällen också.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards