Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under november 2009

Av Katarina - 18 november 2009 21:13

Det mesta känns bara väldigt tråkigt just nu.

Say no more!

Av Katarina - 18 november 2009 11:12

 

Helgens bullbaks resultat

  

Av Katarina - 18 november 2009 09:15

Blir så trött på det här höstvädret. Det bara regnar och regnar hela tiden. Grått och dystert. Man orkar ingenting och man har inte lust att göra något heller. Längtar till dom härliga och soliga vinterdagarna. Men är förvisso glad att det inte är kallt och halt ut än. Gillar verkligen inte när det är halt på vägarna. Har kasat ner i diket med bussen en gång. Då satt tjejerna där bak. Var verkligen inte skoj alls. Som tur va, hände det inget med någon av oss.


Idag ska vi till tandläkaren med tjejerna. Det brukar funka bra, så länge det inte ska plastas. Börjar den ena gråta, startar den andra också. Men jag har en plan. Innan så har jag varit hos tandis själv med båda tjejerna. Denna gången ska sambon följa med. Så då får en av oss sitta i väntrummet med den ena tjejen medan den andra är inne och kollar tänderna. På så sätt behöver dom inte skrämma upp varandra.

Av Katarina - 16 november 2009 11:50

Efter att ha slappat nästan hela dagen. Drog jag igång ett bullbak med tjejerna. Otåliga var dom. Ville hjälpa hela tiden. Medan degen jästen, gjorde vi chokladmuffins med krossad choklad i. Mumsigt riktigt!

Ebba och Linnea fick varsin deg att kavla och fixa med. Fixade min deg först och sen hjälpte jag tjejerna med deras. Dom fick kavla, smöra och hjälpa till med att strö socker. Kardemumman strödde jag. Sen fick dom hjälpa till att skära bitar från degrullen och hjälpa till att lägga dom i formarna. Bilder kommer senare.

Ser verkligen fram emot pepparkaksbaket i december. Får bara hoppas på att tjejerna återhämtar sig snabbt från sina operationer, så vi kan hitta på lite roliga saker också.

Av Katarina - 14 november 2009 15:07

I går bar det ju av till Ullared för mig och sambon. Kom iväg strax efter åtta. Lämnade kidzen på dagis först. Var ganska nervös på vägen till Ullared. Jag var inte nervös för att gå och shoppa där. Utan för ifall det skulle hända tjejerna något. Lämnade alla nummer dagis skulle kunna behöva (Ola, Carro och farmors nr) ifall något skulle inträffa. Väl framme kl 10 blev det kissepaus och hämta vagnar.

Så knöka fullt med folk det var i varuhuset. Så mycket människor har det aldrig varit där när vi har varit förut. Folk körde på djungelns lag där inne. Inte många visade varken hänsyn eller förståelse. Till slut blev jag så trött på det hela så jag blev som alla andra. Kul att stå och vänta på sin tur att gå förbi på dom trånga ställena, när det aldrig blev min tur kändes det som. Det stod kundvagnar överallt och i vägen dessutom.

Höll på att bli galen där inne. 

Efter några timmar gick vi ut i bilen med de grejer vi hade köpt för då och passade på att käka lite lunch. Sen gav vi varuhuset en ny chans. Vilket var ganska smart tänkt. För det var inte alls lite mycket folk där inne. Nu fick man till och med möjlighet att stå och titta på kläderna och känna och klämma på sakerna på inredningsavdelningen. Tror vi hittade det mesta som stod på listan. Mycket blev det. Men  vad gld man blir av shopping. Särskillt när man vet att man verkligen har pengar till det. Tror alla våra barn blir glada för julklapparna dom får i år.


Tack och hej, leverpastej!


Av Katarina - 12 november 2009 13:21

  


I morgon sticker jag och sambon iväg och har lite kvalitetstid på Gekå´s.

Det ska handlas kläder, julklappar och födelsedagspresenter.

Anledningen till att jag anser det som kvalitetstid, är att det är nästan bara då som jag och sambon umgås utan barn runt benen. Första gången jag var på Gekå´s med sambon hade jag ca 1 mån kvar av min graviditet. Det var liiiite påfrestande på ryggen mot slutet. Varmt ute var det också. Vi brukar åka till Ullared ett par ggr om året. Höst och vår.

Brukar inte hitta så mycket till mig själv där. Men till barnen finns det hur mycket som helst. Det är det viktigaste.


Av Katarina - 12 november 2009 12:22

Igår fick Linnea sova kortare tid på dagis. Ca en halvtimma. Hon var inte mer grinig än vanligt på eftermiddagen. Dessutom somnade hon ganska fort på kvällen. Kl. tolv i natt kom hon hasande in till oss. Då fick Ted gå tillbaka med henne och låg hos henne en stund. I morse fick jag väcka henne vid sju. Ska fortsätta på det här sättet och se om det kan vara så att hon har sovit för mycket på dagen och att hon lättare vaknar på natten då. För när hon är vaken om natten är hon pigg. Verkar inte så trött iaf.

Ebba där emot behöver nog fortfarande sova en timma. För hon var riktigt grinig igår efter att ha sovit tre kvart på dagis. Men Ebba har alltid behövt sova mer än Linnea.


Idag känner jag mig mycket piggare efter ha sovit en hel natt utan avbrott. Där emot har jag fått svårare att somna på kvällen. Det är väl för att man ligger beredd på att gå upp ifall Linnea vaknar. Men det är ett världsligt problem.

Av Katarina - 11 november 2009 15:14

... såg tjejerna ut så här.

Vad deras hår har vuxit sen dess.


    

Klicka på bilderna, så blir dom större.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards