Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Katarina - 10 november 2009 20:36

Dagen har gått i trötthetens tecken. Efter en natt med vakna barn i omgångar, är jag rätt slut som artist. Ont i huvudet och helt enkelt allmänt trött. Den perioden Linnea är i är inte rolig. Den är värre än när dom var bebisar. Då sov dom åtminstonde hela nätterna förutom en matpaus kl 5 på morgonen.

Jag vet inte varför hon vaknar om nätterna och skriker. Fryser hon (tjejerna vägrar att använda täcke) eller drömmer hon mardrömmar?

I natt vaknade Linnea första gången strax innan två. Väckte givetvis Ebba. Bar in båda till vår säng. Där dom låg i en timma och pratade och tramsade innan jag gav upp och gick in med dom till deras säng. Fixade välling då med. Sen gick jag in till min säng och somnade som en stock. Tills Linnea kom in till oss igen. 4 tror jag hon var då. Hon valde att väcka mig genom att slå i en av garderobsdörrarna. Tog med henne in till hennes rum. Har för mig att jag la mig hos henne. Minns inte riktigt. Men jag vet att jag gick tillbaka till sovrummet vid fem tiden. Sen upp strax efter kl 7 för att klä barnen och åka till dagis.


La mig en stund i soffan på förmiddagen. Hade tänkt att sova en stund. Men inte kunde jag sova heller. Så typiskt. Så ikväll lär jag inte bli långvarig framför tvn.

Har pratat med Linnea med förhoppning om att hon ligger kvar i sin säng eller minimerar antalet uppstigningar nattetid.

Är en riktigt trött människa idag.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards