Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Katarina - 9 november 2009 09:03

Barnen gav presenterna till pappan på morgonen framför tvn. Tror barnens pappa blev glad för paketen. Det blev tröja, kallingar och strumpor. Tyckte han var riktigt stilig i tröjan. Den passade honom perfekt.


Åkte iväg en sväng på förmiddagen för att möta upp V. Hon hade lite heminredningsprylar som jag skulle leverera på eftermiddagen. Medan jag var iväg duschade alla barnen. Svärmor var på besök. Så hon fick med sig sina grejer och även hennes systers.


Vid lunch skulle vi vara borta hos svärfar på farsdags firande. En mycket trevlig sammankomst. Med god mat och mycket trevligt sällskap. Många har vi blivit i släkten. 10 barnbarn, varav den yngsta inte ens är två veckor gammal. Sällskapet delade sig automatiskt i två olika grupper. Män för sig och kvinnor för sig. Med undantag från några karlar som hamnade bland kvinnorna. Vi pratade bl.a om våra förlossningar. Ganska skojigt ämne på något sätt. Intressant att lyssna på andras och hur dom upplevde det.

Folket droppade av när mörkret hade lagt sig. Jag och tjejerna promenerade hem. Det slog mig att jag inte hade en enda reflex på mig. Tror det finns några på vagnen. Men inte alls tillräckligt för att synas i mörkret. Inte kul att gå sista biten vid vägkanten. Tur att det finns gatlysen iaf.


När vi hade gått en bit, började Linnea sjunga blinka lilla stjärna där. Hon sjöng på den nästan hela vägen hem.

När jag var yngre sjöng jag och min lillasyster den när vi åkte bil sent på kvällen från min morbror hem till mormor och morfar nere i Blekinge. Har så många fina minnen där ifrån. Gick och mös hela vägen hem och mindes mig tillbaka.


När vi kom hem blev det lite kräm och smörgås för tjejerna. Passade på att farma medan tjejerna åt.

Sen lektes det lite och sen hjälptes vi åt att städa upp alla leksakerna i deras rum. Måste säga att dom är riktigt duktiga på att hjälpa till. Städhjälpen belönades med en klisterlapp på deras belöningslista.

Ebba hjälpte mig att göra vällingen. Båda tjejerna vill så gärna hjälpa till med saker och ting. Vilket jag brukar uppmuntra och tycka är skoj i den mån man har tid.

Läggningen gick jätte smidigt. Medan tjejerna drack sin välling, satt jag och läste en sagobok. Ebba somnade först och sen Linnea. På en halvtimma hade dom druckit välling, lyssnat på saga och somnat. Härligt att få ensamtid på kvällen. Sambon var en sväng i Östergötland. Tände ljus, och plockade undan lite för att sen sätta mig vid datorn och fixa lite.


Ost och kex intogs framför en film tillsammans med sambon. Dagen kunde inte ha blivit bättre.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards