Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Fan

Av Katarina - 4 november 2010 12:21

Nu sitter jag här igen och slösurfar. Sitter dessutom helt fel ergonomiskt. Framåtlutat med axlarna så högt man kan komma. Vilket resluterar i en total spänning i nacken, ryggen och så klart ont i huvudet med.  Helt perfekt!

Har ändå fått en hel del gjort mellan varven. Ringt samtal hit och dit. Bl.a ett till skattekontoret. Pengarna som vi fick dra av med hjälp av rotavdraget kommer nästa fredag. Gött! Nu är det ju dock bara 2000 spänn. Eller bara och bara. Det är ändå rätt mycket pengar. Hann nämligen betala in all restskatt innan rotavdraget hann räknas ut. Trodde inte att vi fick igenom det eftersom vi inte fick besked när det slutgiltiga beskedet om skatten kom. Men nu vet jag iaf att pengarna kommer. Helt plötsligt blev jag positiv och glad. Känner mig stark och har bra självförtroende.

Har även hunnit slänga i ett par maskiner tvätt, tagit hand om disken och plockat undan här hemma. Tog tag i ett välbehövligt projekt. Rensa papperslådan under micron. Där hamnar alla papper man inte vet vart man ska lägga. Måste införskaffa en pärm. Har varit apdålig på att sätta in viktiga papper.


Nu ska jag ta och stänga ner här och traska ner i källaren och hämta upp äpplena jag ska göra mos av. Har ju i alla fall en timma att slå ihjäl innan jag ska åka och hämta tjejerna. Kanske kan få dom att hjälpa till med resterande äpplen när dom kommit hem.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards