Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Promenad i skogen och scrapping

Av Katarina - 21 februari 2009 10:08

Efter lunch blir jag hämtad av sambons kusin för att åka till Hoks naturcamping. Det ska bli så mysigt att först få gå en lång promenad med trevligt sällskap (människor och hundar) i skogen och sen få sätta sig i en varm stuga och få pyssla med min nya hobby scrapbooking.


Denna gången får vi dessutom göra från vilka kort vi vill. Förra gången skulle vi göra en tavla eller en sida m kort på våra hundar. Visserligen gjorde jag två sidor i tjejerna dåvarande album. Blev inte speciellt nöjd för övrigt. Hade redan satt dit korten, så det blev jättesvårt att få till dekorationerna.

Men nu har jag skaffat ett nytt album och börjat scrappa i det. Det bästa är att kunna bygga allt från noll och få det (förhoppningsvis) precis som man vill ha det. Vi kommer att ha massor av papper att välja på och vi får även använda oss av sambons kusins material, som dekorationer, bokstäver, mallar och stämplar.


Men det bästa av allt. Jag kommer att få EGEN TID. Tid utan barnen. Det är nog det som ska bli det bästa.

Givetvis älskar jag mina barn. Men man blir trött på att umgås med dom jämt. Var jag än går är alltid barnen med. Förutom idag.

 
 
Ingen bild

Flingungen

21 februari 2009 12:30

Är nog ingen som betvivlar att du älskar dina barn, men även småbarnsföräldrar måste ha rätt till lite egen tid ibland också! Är inget du ska be om ursäkt för i alla fall!

Hoppas dagen blev lyckad och att du njöt ordentligt av din egentid! :-)

 
Ingen bild

Flingungen

25 februari 2009 19:58

Ang. din senaste kommentar på min blogg:

Tack så mycket, alltid kul när det man skriver uppskattas! Och förmedlar ju bara min åsikt om saker och ting - i detta fallet råkade det bli om det stundande kungabröllopet... Himla jippo, men visst, kul för dem att äntligen "få lov"! *suckar*

"För Sverige i tiden"!, eller vad det nu är våran marionettkung har som valspråk - jo, tjena... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards