Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Katarina - 6 februari 2009 14:36

Eftersom Linnea hade feber igår kväll, fick hon stanna hemma från dagis idag också. Hon fick vara hemma igår med. Fast igår var det nog mest för att jag inte orkade åka in till stan och lämna henne.

Ebba var ledsen i natt och fick komma in till pappan och mamman och sova i vår stora säng. Efter en halv flaska välling somnade hon om.

Tog det rätt lugnt på förmiddagen, lekte lite och tittade på tv.

Till lunch lagade jag amerikanska pannkakor. En favorit hos hela familjen.

Efter lunchen blev det ytterkläder på och ut i vagnen. Tog hundarna och gick bort till Carro och Ola. Båda tjejerna somnade precis innan vi kom fram till syrran. Gött tänkte jag.

När tjejerna sovit en stund utanför köksfönstret kom svärmor och hennes man kom hit bort. Och givetvis var svärmors man tvungen att göra något. Han skottade bort snö från deras trapp, strax intill där tjejerna sov. Vilket resulterade i att båda tjejerna vaknade. Tack så jävla mycket tänkte jag.

Dom klarar sig aldrig på 30 min sömn på en hel dag. Kvällen kommer bli totalt kaosartad. Trötta och griniga ungar.

Har lagt dom i vagnen för att se om dom efter lite banan kan tänka sig att somna om en stund till. Men det verkar näst intill hopplöst. Man såg på båda hur trötta dom egentligen var.

Nu låter det som att en av tjejerna i alla fall har slumrat in. Går inte fram än och kollar. Med risk för att en är vaken och blir tokledsen när jag går därifrån.





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards