Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Linnea är otrolig

Av Katarina - 12 februari 2009 12:02

Igår när vi var hemma hos moster Carro och farbror Ola, ställde sig Linnea upp mot deras leksaksback som jag har släpat dit. Det är väl inget konstigt med det egentligen. På backen finns det fyra hjul under den. Så kort och gott börjar hon traska iväg med backen framför sig. Allt som allt gick hon tre vändor i deras vardagsrum. Fram och tillbaka.

Eftersom hennes smalben är lite krökt i en båge framåt, ovanför vristen, så har hon tidigare gått på tårna (mest i gåstolen). Men nu traskade hon på med båda fötterna helt i golvet. Någon gång ibland gick hon på främre delen av vänstra foten. Tror det beror på att hennes högra lårben är lite längre än det vänstra. Det blev lite längre efter ett benbrott när hon låg i magen.


För ca 1 år sen trodde jag att detta som nu Linnea har lyckats med inte var möjligt. Trodde jag skulle få två barn som inte skulle klara något. Inte kunna leka som "normala" barn. Aldrig lära sig att gå, bara sitta i rullstol hela tiden. Men nu har Linnea bevisat, att jag är minsann som vem som helst och tänker utvecklas och lära mig gå.

Blev lite tårögd när jag stod där och såg när hon strosade fram över syrrans vardagsrumsgolv.

Linnea slutar aldrig att förvåna mig.

 
 
Carolina

Carolina

12 februari 2009 14:44

Jag blev väldigt förvånad när jag hon började gå och att det inte bara var ett par steg utan att hon fortsatte.
Hon kanske kommer behöva stöd senare i livet i form av käpp eller liknande men gå, det kommer hon verkligen att göra! =D

http://beautifulpink.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Flingungen

12 februari 2009 23:45

Duktiga tjejer du har! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards