Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

I marsvinsrummet

Av Katarina - 4 februari 2009 11:51

Igår flyttade vi över Windex till en egen bur. Carro provade att sätta tillbaka Windex hos Optimus. Men det var inte så lyckat. Dom började bråka. Så senare på kvällen flyttade vi över honom till egen bur. Syrran flyttade först tillbaka honom till honorna, när hon upptäckte att dom inte kom överens. Känns trist att dom får sitta själva en period nu tills det kommer ungar. Hoppas det blir någon hane, så Windex el Optimus kan få sällskap en stund. Ter är tur att vi hade en bur extra. Men nu har vi slut på burar. Så jag hoppas att vi inte behöver flytta bort någon av honorna. För då blir det kris.

När jag gjort i ordning buren som Windex skulle bo i blev det fotografering och utfodring. Pixla är alltid framme först vid skålarna. Vilket känns bra. Är rädd för att hon ska få tox, dräktighetsförgiftning. Men så länge man ser att hon har aptit och är pigg, så är det lugnt. Funderar på att gå upp till dom om en stund och ge nyponsoppa. Det ska tydligen vara bra och ge dom. Proviva kan man också ge dom. Tror det har med c-vitaminet att göra.


Var uppe för någon timme sen och gav dom vitkål, gurka och äpple. Som vanligt var Pixla framme först vid skålarna och högg in på ett äpple. Hon mumsade glatt.

När jag prasslade med hösäcken pep Windex i höganskyn. Det är mycket härligare att höra på marsvinspip än hundskall.

När jag åkte till syrran och Ola i morse glömde jag att ta med mig min våg. Tänkte jag skulle väga framförallt Pixla för att se att hon går upp i vikt. Om det visar sig att hon börjar gå ner i vikt kan det vara ett tecken på toxicos (dräktighetsförgiftning). Men det får vi hoppas att vi slipper.

Kände på Pixlas mage igår. Tyckte att jag kände fosterrörelser. Men det kan ha varit tarmarna med. Kände även längst bak på ryggen. Det kändes inte som att bäckenet hade börjat öppna sig än. Så vi får helt enkelt vänta och se när ungarna behagar titta ut.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards