Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Allmänt jobbigt

Av Katarina - 18 december 2008 13:26

Idag har det känts allmänt jobbigt med allt det här med Ebba. Vad man än ska göra med henne får henne att bli rädd och börja gråta. Vilket känns otroligt hårt. Som när man lyfter henne, byter blöja och även när man ska lägga ner henne i sängen när hon ska sova.

Det som är jobbigast är faktiskt när man ska byta blöja. Hon skriker från det att man lägger ner henne på skötbordet tills dess att man tar upp henne. Hon är otroligt rädd för att det ska göra ont. Visst det finns ju möjlighet att det fortfarande gör lite ont i benen. Men jag tror att mycket sitter uppe i huvudet. Jag litar på vad ortopeden sagt och har det i bakhuvudet när det känns tungt och jobbigt.

Är mitt i allt glad att hennes operation gick kanon och att hon idag har visat att hon vill äta ordentligt. Maginfluensa är ingen höjdare. Inte i kombination med operation. Man får hoppas att hennes matglädje håller i sig och att hon nu håller på att bli sig själv igen efter alla kräkningar och diareerna. Det är inte så smidigt när man knappt kan torka henne i rumpan för att hon blir skräckslagen för smärtan. Men idag verkar det som att det börjar ordna till sig. Tack och lov!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards