Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Katarina - 19 december 2008 13:20

Snabbtinat smör

När man ska baka glömmer man ofta att i tid ta smöret ur kylen. Fyll då en stor skål med hett vatten och lägg smöret i en mindre skål i den stora. Då blir det snart lagom mjukt utan att smälta.

Av Katarina - 19 december 2008 13:12

Tänkte sätta mig och fylla i mina a-kassekort. Det är bara det att jag inte har 100% koll på vilka dagar jag har varit föräldraledig och vilka dagar jag varit arbetslös. Som tur är har jag inte fyllt i något om föräldraledighet till f-kassan än. Eller snarare synd kanske. För då hade jag fått hjälp ang. vilka dagar jag varit föräldraledig och inte.

Får väl helt enkelt bli ett projekt för helgen så jag kan posta a-kassekorten på måndag. För idag har jag ingen möjlighet att hinna till postlådan.


Skulle ha bakat två tårtor till på söndag. Tjejernas syssling har fyllt 3 år och skulle ha kalas. Men i förmiddags ringde hon och sa att dom har åkt på maginfluensa. Som tur är har inte vi smittat dom. Såg lite fram emot att få baka tårta i helgen. Men det får bli en annan gång istället.

Av Katarina - 19 december 2008 13:00

Envsa etiketter

När man drar bort etiketter från glas eller plast blir det ofta retliga rester kvar som sitter fast stenhårt. Men om du gnuggar med lite smör och sköljer med varmt vatten så försvinner allt i ett nafs!

Av Katarina - 19 december 2008 09:19

På något sätt känns allt lite lättare idag. Har sovit gott i natt. Var visseligen uppe vid halv fem för att Ebba skrek. Så jag la henne bredvid mig i sängen. Eftersom hon inte ville somna om utan fortsatte att påvisa att hon hon ville något speciellt. Fixade lite välling till henne. Hon var helt klart hungrig. Slukade nästan 200ml välling. Sen somnade hon om ganska fort. Men gillade inte när jag släckte sänglampan. Så det blev till att sova med lampan tänd.

Morgonens blöjbyte tyckte jag gick rätt så hyfsat. Protesterade rätt rejält. Men hon var helt klart hanterbar. Dessutom gick det att distrahera henne rätt bra. Sjöng gubben i lådan för henne.

Linnea fick jag sätta i badkaret. Tror det var alla russin som kom ut. Ska nog inte ge så många nästa gång.


Nu har tjejerna ätit lite frukost med och är på relativt glatt humör. Det är bara Ebba som lackar ur emellanåt. Ska gå och leka lite med henne en stund, så kanske hon blir lite gladare.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards