Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Fullbokad onsdag och tankar där omkring.

Av Katarina - 20 oktober 2010 00:51

I morgon känns det som att jag har massor att göra. Många minutrar lär gå åt till att sitta i telefon. Måste ringa kommunen angående det nya dagiset. Tänk om det skiter sig på att hon inte kan anställa assistenter åt tjejerna. Då lackar jag ihop. Har i alla fall lärt mig en sak. Att få allt på papper. Så man kan överklaga sen om det behövs. Tack den som sa det till mig. Ska ha det som riktlinje hedan efter. Hörde dessutom av syrran idag att det är kö till det nya dagiset. Låter inget vidare alls. Och strular det då med assistenterna, ja då är det bara att ladda ny energi och fortsätta pendla 4 mil om dagen till och från dagis. Varför ska allt vara så tunggrot. Samma gäller bostadsanpassningen vi har blivit nekade till pga att vi köpte huset innan vi kontaktade kommunen och även att huset ligger i Fredriksdal. Men jag ska minsann fixa ett papper från personen i fråga som har hand om detta och be att få på papper att han minsann inte kan hjälpa oss. Då ska jag överklaga det också. Känner mig lite på krigsstigen just nu. Har bara gillat läget förut och inte direkt krävt något. Men är trött på det nu. Tänker inte sitta här hemma längre och vara snäll.


Sen kommer nog Ebba vara hemma i morgon pga feber. Så då får jag ha henne för mig själv igen. Det ska bli mysigt. Linnea tar rätt mycket plats från Ebba. Linnea klarar sig mer själv. Men bestämmer och bossar runt. Man märker skillnad på Ebba när hon är själv hemma. Hon pratar mer och hon blommar ut på ett härligt sätt. Funderar på om vi ska ta och göra lite kiwimarmelad i morgon. Kanske göra något åt alla äpplen som ligger nere i källaren. Göra äppelmos. Det klarar hon nog av galant.

Tjejerna skulle visst gå och fika med dagis på stan. Men Ebba får väl fika hemma med mig istället.


Sen ligger jag rejält efter med tvätten. Mycket att tvätta. Men ännu mer att vika.


Har jag tur kanske vi kan ta oss ut och gå en runda på förmiddagen. Tar det lugnt med stegräknaren denna veckan. Kräver inte så mycket av mig själv. Måste ladda energi och motivation. Kanske dags att göra det där träningsschemat nu. Då kanske motivationen blir bättre och jag tycker det är roligt att röra på mig mer.

Nu ska jag ta och sova, så man orkar upp halv sju. Det är bara 6½ timma kvar tills dess.

God natt!

 


 
 
Ingen bild

Carolian

21 oktober 2010 16:29

Jag sa väl inte direkt att det var kö men att det knackar på en massa barn som vill in. Sen vet jag inte hur många barn det är som knackar på. Men som jag också sa så sa chefen att som det ser ut nu så kommer alla som vill komma in på dagiset få plats på dagiset.

Katarina

22 oktober 2010 07:26

Pratade med Annika i onsdags. Hon skulle kolla med någon om vår förflyttningslapp som jag tror vi skickade nästan omgående efter att dom börjat på dagis. I så fall har dom stått i kö i flera år. Annars har barn utan plats förtur mot dom som redan har plats fast på ett annat dagis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards