Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Katarina - 20 oktober 2010 18:22

Slog på stort idag och ställde mig och gjorde pannbiff, stekt lök, potatis och sås. Och så grönsaker med. Efter denna dagen ska jag aldrig, aldrig köpa färdiga köttbullar mer. Usch vad äckligt det är när man tänker efter. Självklart har jag gjort egna köttbullar och så innan. Men det var väl ett tag sen antar jag.


Innan maten klagade Ebba på att hon inte kunde svälja och att hon hade ont i halsen. Tittade förut. Men tycker fortfarande hon ser bra ut i halsen. Inga vita prickar eller speciellt svullen.

Men hög feber det har hon.


Nu ska jag ta upp två galningar ur badet. Sen ska jag röja upp lite och sen påbörja mitt hemliga projekt. Ni får se senare vad det är.


Mannen är och byter till vinterdäck. Det snöade här förut. Tjejerna blev eld och lågor och trodde nog att nu skulle dom få åka pulka.

 

Av Katarina - 20 oktober 2010 11:50

Här är det febrigt värre. Ebba hade nyss 39 graders feber. Hon är rödmosig och snorig. Fast det har hon ju varit innan också. Men halsen ser fortfarande bra ut. Inte svullet och den ser fin ut i mina ögon.

Hoppas nu inte på en repris från förra fredagen. Utan att detta stannar vid endast feber och ingenting mer. Inga garantier finns. Men idag väljer jag att hoppas.

Pigg och glad är hon ändå. Hade jag haft 39 graders feber, så hade jag legat deckad i soffan och inte orkat göra något. Men hon sitter här i soffan och leker och busar på som vanligt. Dom är roliga dom små liven.

Tycker bara det är synd att jag ska behöva dra ut henne sen för att hämta Linnea. För mannen lär ju säkert inte kunna offra sig.


 

Av Katarina - 20 oktober 2010 00:51

I morgon känns det som att jag har massor att göra. Många minutrar lär gå åt till att sitta i telefon. Måste ringa kommunen angående det nya dagiset. Tänk om det skiter sig på att hon inte kan anställa assistenter åt tjejerna. Då lackar jag ihop. Har i alla fall lärt mig en sak. Att få allt på papper. Så man kan överklaga sen om det behövs. Tack den som sa det till mig. Ska ha det som riktlinje hedan efter. Hörde dessutom av syrran idag att det är kö till det nya dagiset. Låter inget vidare alls. Och strular det då med assistenterna, ja då är det bara att ladda ny energi och fortsätta pendla 4 mil om dagen till och från dagis. Varför ska allt vara så tunggrot. Samma gäller bostadsanpassningen vi har blivit nekade till pga att vi köpte huset innan vi kontaktade kommunen och även att huset ligger i Fredriksdal. Men jag ska minsann fixa ett papper från personen i fråga som har hand om detta och be att få på papper att han minsann inte kan hjälpa oss. Då ska jag överklaga det också. Känner mig lite på krigsstigen just nu. Har bara gillat läget förut och inte direkt krävt något. Men är trött på det nu. Tänker inte sitta här hemma längre och vara snäll.


Sen kommer nog Ebba vara hemma i morgon pga feber. Så då får jag ha henne för mig själv igen. Det ska bli mysigt. Linnea tar rätt mycket plats från Ebba. Linnea klarar sig mer själv. Men bestämmer och bossar runt. Man märker skillnad på Ebba när hon är själv hemma. Hon pratar mer och hon blommar ut på ett härligt sätt. Funderar på om vi ska ta och göra lite kiwimarmelad i morgon. Kanske göra något åt alla äpplen som ligger nere i källaren. Göra äppelmos. Det klarar hon nog av galant.

Tjejerna skulle visst gå och fika med dagis på stan. Men Ebba får väl fika hemma med mig istället.


Sen ligger jag rejält efter med tvätten. Mycket att tvätta. Men ännu mer att vika.


Har jag tur kanske vi kan ta oss ut och gå en runda på förmiddagen. Tar det lugnt med stegräknaren denna veckan. Kräver inte så mycket av mig själv. Måste ladda energi och motivation. Kanske dags att göra det där träningsschemat nu. Då kanske motivationen blir bättre och jag tycker det är roligt att röra på mig mer.

Nu ska jag ta och sova, så man orkar upp halv sju. Det är bara 6½ timma kvar tills dess.

God natt!

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards