Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Katarina - 21 oktober 2010 15:09

Ja, här var det fullt ös tills för en stund sen. Nu sitter dom som klistrade framför djungelboken i deras rum. Ingen av tjejerna har haft blöja på sig idag. Ebba har haft några olyckor. Linnea tror jag inte har kissat på sig en enda gång.

Så det är ett himla pass och frågande om pottan.

Sen har dom velat dega och leka med dockorna och kassapparaten. Man får springa och serva med saker som dom inte kan nå. Särskillt Ebba om hon sitter i rullen.

Tur att det fanns matlådor sen igår, så jag slapp ställa mig och laga lunch också.

Diskbärget ingen orkade förbarma sig över igår, var det bara hugga tag i med. Dags för dammsugning var det också.


Natten till idag var inte så skojig. Ebba vaknade och var täppt i näsan. Hade väl sovit ett par timmar då. Hon var säkert vaken ett par timmar innan hon somnade om. Hon fick väl för sig att hon inte behövde sova mer eller något. Märkte inte ens när mobilen ringde för uppstigning i morse. En kvart innan vi brukar ta på oss ytterkläderna och åka, kom Ted in och frågade om jag inte skulle gå upp.

Hoppsan! Hade ingen lust att stressa. Så jag ringde till dagis och sa att Linnea fick vara hemma. Ebba har ju varit hemma sen i onsdags. Känns som mycket längre. Men hon får vara hemma i morgon med. Så jag hoppas på att hon är frisk till på måndag. Verkar inte bli någon halsfluss hos henne. Febern är lägre och hon verkar inte så tjock i halsen och ser fortfarande bra ut.


På återseende!

 

Av Katarina - 21 oktober 2010 09:34

Var hemma och fikade hos C här om dagen. Då diskuterade vi en viss marmelad (kiwi) som fanns i butik för rätt länge sen. En himla god marmelad. Sökte runt på nätet efter recept. Och fann ett himla enkelt recept. Receptet hittar du HÄR. Alla kan klara att göra denna marmeladen. Det tar inte så speciellt lång tid heller. Anledningen till att det var lite hemligt var för att jag skulle överraska C med en burk marmelad till henne. Hon hade tänkt göra den. Men inte blivit av.


    

        Marmeladen kokar      Den färdiga gåvan

Ursäkta den dåliga kvalitén på korten.


Funderar på att testa någon annan sort. 

Någon annorlunda marmelad igen kanske. Får ta och fundera lite på det.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards