Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Katarina - 5 oktober 2010 14:02


Om promenader vore så bra som dom påstår så skulle brevbäraren vara praktiskt taget odödlig.Valen simmar hela dagen, äter bara fisk, dricker bara vatten och den är fet! Kaninen springer och hoppar. Men den lever bara i ungefär fem år. Sköldpaddan springer inte, hoppar inte, ...kommer alltid sist, rör sig knappt och lever i 150 år. Slutsats: Ingen mer träning och motion!

 


Av Katarina - 5 oktober 2010 13:06

Tycker det är så svårt att få ihop steg om dagen. När man är hemma med barnen är det näst intill hopplöst att gå några längre sträckor. Visst, var ute och gick en promenad igår. Men vad gav det. 3000 steg. Men fick väl ihop lika många till under hela dagen. Jag vill ju komma upp i minst 8000 steg på en dag. Men vet i sjutton hur. Går fram och tillbaka här hemma. Men det är inga stora avstånd att gå.

Stod och stampade lite på stället när jag plockade i och ur disken. Men det gav inte så många steg det heller.

Får försöka komma på något bra sätt att samla på mig steg. Inte genom att fuska så klart. Utan att göra det på rätt sätt. Genom att röra på sig så klart.


Ge mig gärna lite tips på hur man rör sig i vardagen hemma.


 

Av Katarina - 5 oktober 2010 09:58

Är riktigt stolt över min man som igår klarade det gröna kortet i skogen med bravur. Nu har han möjlighet att få jobba i skogen, bl.a köra skördare. Som han har tänkt göra nu i vinter. Det är ju inte så lätt att gräva när det är snö och hårt i marken.

Var lite orolig för ett par år sen när han startade eget. Kan det verkligen gå bra det här. Men nu är jag inte ett dugg orolig längre. Han har mer jobb än han hinner med. Det roliga är att han har så mycket olika jobb. Vilket är sannolikt mycket stimulerande. Att slippa göra samma sak dag ut och dag in.


Grattis Älskling till det gröna kortet!


 

Av Katarina - 5 oktober 2010 09:27


  • Att Ebba blir modigare och modigare.
  • Att jag känner mig relativt frisk.
  • Att höstpromenaden igår var så underbar.
  • Att jag har så fantastiska vänner i min närhet.
  • Att jag har mysiga och kreativa barn.

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards