Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Utvärdering

Av Katarina - 28 september 2010 08:47

Släpade hem gåbandet (Attract) igår med stor förväntan. Ett väldigt basic gåband, som är lätt att montera upp och justera inställningarna på.

Det enda negativa är att man inte får en chans att hinna skriva upp sina resultat innan det försvinner på monitorn. Kan ju vara intressant att se om man förbättrar sig något. Typ hinner längre på samma tid. Men som sagt det är ju ett basic band.

En fördel är ju också säkerhetsbandet som man sätter dit med magnet på monitorn. Skulle man mot all förmodan snubbla och trilla, stannar bandet när magneten rycks bort från skärmen.


Gick nog sammanlagt 40 min på det igår. Fick justera bandet lite emellanåt för det drog snett. Justerade lite för mycket, så då fick jag fixa tillbaka det. Men justeringen skulle nog vem som helst kunna fixa.


På skoj fick även hundarna testa gåbandet igår. Har sett att Milan använder gåband i sin serie. Nu har jag inte för avsikt att motionera mina hundar så.

Oliver tyckte inte det var något konstigt alls att traska upp på gåbandet och gå en stund. Behövde inte ens hålla honom i halsbandet.

Akilles däremot tyckte det var en väldig konstig makapär. Och när man berömmer honom, blir han så sprallig, så vi la ner projektet. Istället fick han stå på bandet när det var avstängt. Och det funkade bra.


Men frågan är nu vilket som är bäst. Gå med eller utan skor på sig. Skönast är utan tycker jag. Men undra om det är bättre med skor nu när knät äntligen har blivit bra igen. Stötmässigt tänkte jag på. Ska prova med skor ett par dagar, och se om man vänjer sig.


 
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards