Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Respekt

Av Katarina - 24 september 2010 13:02

Om det finns något som är jätte viktigt, så är det respekt. Respekt för andra och så klart bli respekterad själv.

Så när någon bestämmer saker och ting över huvudet på mig, utan att ens fråga vad jag vill eller tycker. Då lackar jag ur. Särskillt när dom planer jag gjort får ställas åt sidan. Planer som faktiskt berör andra också. 

Något som också är viktigt att inte glömma bort. Är att inte ta varandra för given. Man ska inte alltid räkna med att man alltid är där och ställer upp så fort det passar dom. Respekt och inte ta någon för given går lite hand i hand tycker jag.

Det är så himla lätt att falla in i ett återkommande mönster. Dagarna rullar på och man räknar med att så här är det. Så här ska det vara. Där håller inte jag med. Varför ska det vara så? Att man alltid förutsätter att den gör det och den andra gör något annat.

Ni som inte blir respekterade. Reser upp och stampa foten i golvet. Och ni andra som inte respekterar era medmänniskor. Fy fasen ta och fundera på vad ni håller på med.


 
 
Ingen bild

Flingungen

24 september 2010 13:36

Har du pratat ut med berörda person, som inte respekterat ditt beslut. Låter lite som att det skett nyligen... Vet berörda person OM att du är besviken på henne/honom?

Bra skrivet, tycker jag! Visserligen ÄR det lätt att ta saker och ting för givet, ibland kanske man inte är medveten om att man gör det heller, men som sagt - tycker det är allra viktigast att konfrontera problemet så snart som möjligt, istället för att gå omkring och bara vara besviken och förbannad. Blir jobbigt i längden, men hoppas du/ni reder ut det till slut i alla fall!

Katarina

24 september 2010 14:52

Du har helt rätt. Det har hänt nyligen. Personen det gäller vet vad jag känner. Har tänkt ta upp det med personen i fråga så snart det finns möjlighet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards