Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Helgen som var

Av Katarina - 9 september 2010 10:48

På fredagskvällen vi (maken och bästaste tjejerna) kina mat. Helmysigt hade vi det. Sen blev det godis framför tvn. En hellyckad kväll med dom jag tycker om bäst.


På lördagen packade vi husvagnen för att åka till Ted´s kusin. Vi skulle vara där över lördag, söndag. Ted hjälpte till att kakla deras tvättstuga och badrum, samt fixa till utblåset för köksfläkten. Jag och tjejerna roade oss med att titta på film, leka med lego. Dom lite lätt rastlösa mot slutet. Eftersom det byggs i huset var det inte så stora ytor att röra sig på.

Vi gick en sväng runt sjön med hundarna. Tjejerna lekte i sandlådan medan jag satt på trappan och njöt av solen.

På gården finns även hästar av olika storlekar och raser. Ebba och Linnea har påvisat osäkerhet och viss rädsla men ett intresse för hästarna. Har lärt sig vilka som heter vad. Skoj! Båda tjejerna klappade lilla shettisen Maja och till och med satt på ryggen en stund. Det var okej när hon stod still. Men när hon rörde lite på sig var dom inte lika katiga. Är riktigt stolt över dom att dom tillslut vågade sitta på henne.

På söndag em gick jag och tjejerna ner till en annan släkting. Där var även farmor och Otto. Där blev det bus och lite tvtittande. Hann med lite fika också. Medan tjejerna härjade runt med den äldre generationen, satt jag och renskrev ett papper som skulle tas med till läkaren. Hoppas resultatet blev till belåtenhet.


Förstår inte varför varje helg springer iväg. Man hinner ju inte med. Känns i alla fall skönt att jag fick nästan 6 veckor ledigt med barnen i år.

Njuter verkligen i deras närhet. Nu så här 3 år efter deras födelse, kan jag fortfarande sitta och bara titta på dom. Precis som man göra med små bebisar.

Tar väl igen allt nu, som jag missade då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards