Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Jägarexamen

Av Katarina - 25 augusti 2010 11:06

I oktober ska jag börja på kurs för att ta jägarexamen. En idé som jag egentligen inte har haft så länge. Läste i en tidning om kvinnor som tagit jägarexamen. Böcker ska köpas rätt omgående. Vill börja läsa lite innan kursen startar. Har gjort några gratis test på nätet. Gick bättre än jag trott.

Det enda som kan bli lite problem med, det är att jag är vänsterhänt. Hitta ett gevär för en vänsterhänt kanske inte är det lättaste. Men det tar vi sen. Nu ska vi rikta in oss på teorin och sen öva upp skyttet. Kan väl inte påstå att jag har skjutit så mycket i mina dar. Lite luftgevärsskytte på sin höjd. 

Det tråkigaste är väl att kursen är så dyr att gå. Kul att få komma hemifrån lite och få göra något "kul". Något som man själv har valt att göra.

 
 
Carolina

Carolina

25 augusti 2010 21:47

Inte visste jag att du kan tänka dig att lägga dig ute i skogen och skjuta på oskyldiga djur? Men lycka till iaf!

http://beautifulpink.bloggplatsen.se

Katarina

25 augusti 2010 23:12

Kan tänka sig att dom är oskyldiga. Men du kan ju äta oskyldiga kor och grisar samt kycklingar som inte har bett om att få bli dödade. Och vem har sagt att man behöver gå ut i skogen och döda djur. Jägarexamen behövs för att få skjuta lerduvor och annat på bana med.

 
Jajja

Jajja

7 september 2010 11:43

Låter som en bra idé. Tycker fler kvinnor ska göra samma sak. Här är tips på en sida med kurser som kan få dig att komma igång: http://www.kurser.se/jaegarexamen___348__.html
Varför inte välja en intensivkurs så blir du klar på bara några dagar.

http://www.kurser.se/jaegarexamen___348__.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards