Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Katarina - 3 augusti 2010 13:01

Igår hade jag en bra dag. Annars brukar måndagar vara riktigt tråkiga. Dock inte nu under semestern. Hemmet blir så tomt och tyst, när barnen åker till dagis och  mannen jobbar. En perfekt dag att storstäda på. Men nä, jag får inget gjort alls. Sitter ofta av tiden hemma medan tjejerna är på dagis. Men just denna måndag var ju faktiskt tjejerna kvar hemma. Dom har sommarlov en vecka till.


Så igår satte jag tjejerna till att måla med vattenfärger medan jag blandade ihop en laddning med bulldeg. Vattenfärger är väl det roligaste just nu tycker dom. Det och klippa i gamla kataloger.

För övrigt blev bullarna jättegoda och för en gång skulle blev det det antalet som står i receptet. Det lyckas man ju nästan aldrig med.


Mannen kom hem en sväng vid lunch och fick sig lite mat. Sen skulle han i väg på bankmöte och lite andra jobbärenden. Med sig hem på eftermiddagen hade han mitt paket från panduro. Måste säga att jag är imponerad över hur snabbt grejerna kommer hem egentligen. Beställde i torsdagskväll.

Paket var riktigt efterlängtat. Där i låg massa glitter i olika burkar. Färger som har varit slut i lager. Har lyktbeställningar där folk vill ha med sånt gliller som varit slut. Riktigt glad är jag!!

I paketet fanns även två barnsaxar till tjejerna. Innan har dom haft en liten sax och sen turats om med en nagelsax också. Kändes inte riktigt bra.

Har även en projekt på gång i tjejernas rum. Så beställde lite tyg som jag ska fixa lite med. Behöver köpa hem lite annat med innan jag kan slutföra projektet. Bilder kommer senare. Har även tänkt lägga in lite bilder på lyktorna jag gör. Busenkelt men ack så fint och roligt det är.


På kvällen tog vi en tur ut till Stoarp för att ta en fika med Ted´s kusin med familj. Riktigt trevligt var det. Skönt att komma hemifrån med. Få prata med vuxna lite med. Inte bara tjejerna.


Nu ska jag fixa lite lunch till tjejerna. Plättisar blir det.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards