Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Katarina - 17 augusti 2010 22:31

I somras fick Linnea ett myggbett under ögat. På morgonen var hon riktigt svullen. Som tur var, la det sig rätt så snabbt.

 
Av Katarina - 17 augusti 2010 16:41

Fick idén att göra tygtavla när jag googlade runt efter hur man gjuter betongkrukor. Hamnade på någons blogg, som hade gjort en tygtavla.

Måste säga att cellplast (frigolit) var inte dunderroligt att jobba med. Funderar på att ta canvas nästa gång. Det blir nog mycket lättare och snyggare med för den delen.


    

Delade cellplasten till den storleken jag ville ha.

Smuligt blev det.


     


Tyckte det var klurigt att få tyget tillräckligt spänt runt cellplasten. Tyckte inte häftklamrarna satt speciellt bra. Så valde att tejpa hörnen med silvertejp.  
   

  KLART !!

Fördelen var förvisso att det bara behövdes en liten spik i väggen och sen tryckte jag bara på tavlan.

Av Katarina - 17 augusti 2010 11:31

 

   


Var tvungen att byta sängkläder i Linnea´s säng härom kvällen. Linnea blev överlycklig när hon fick somna i Ebba´s säng.




Av Katarina - 17 augusti 2010 10:16

  Projekt fixa till vardagsrummet:



Var så himla trött på att det alltid såg så stökigt ut vid tvn.

Oavsett om det var städat eller inte.


Efter:

  Är riktigt nöjd. Det blev till och med förvaringsutrymme kvar i möblen.

Av Katarina - 17 augusti 2010 09:43

... här hemma när tjejerna är på dagis. Men samtidigt rätt skönt att få gå här hemma och pula i lugn och ro. Göra det som känns bäst. Ta hand om disken, plocka lite. Tvätta ett par maskiner. Ladda inför en fartfylld eftermiddag hemma med tjejerna. Den är oftast fylld med lek och skoj. Men också välbehövlig träning. Framförallt Ebba behöver den. Men man märker helt klart också att det är svårare att få dom i säng på kvällen. Det kan ta ett par timmar innan dom har pratat färdigt och snurrat runt på kudden. Not like!

Men det tar väl ett tag, så är vi inne i samma rutiner igen. Lite egentid med mannen vill man ju ha innan vi ska gå och lägga oss också.


    


 

Dessa små trollungar förgyller min tillvaro.

Jag mår helt klart bäst, när jag får var med dom.

Ups! Missat att borsta håret på dom.




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards