Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg under april 2009

Av Katarina - 2 april 2009 09:25

Medan tjejerna gungade fick hundarna vara lösa ute på tomten. Eftersom vi inte har något staket runt tomten, får man hålla ett öga på dom. Men är man ute med dom på tomten och gör något annat, brukar hundarna hålla sig i närheten.


Av Katarina - 2 april 2009 09:05

Helt kolosalt vad man blir pigg och glad av lite sol. Glad i hågen åkte jag till dagis för att hämta hem tjejorna. Som vanligt hade det gått kanon där. Glada och pigga och otroligt entusiastiska på sångsamlingen. Gör rörelser till varje sång samt stödtecknar som fröknarna. Skulle vara kul att få en sångsamling på film. För skulle jag vara med, skulle dom inte teckna och göra rörelser i den utsträckning dom gör när dom är själva med fröknarna.

Nog om detta.

Väl inlastade i bilen med sikte på pappans arbetsplats för dagen. Tänkte tjejerna skulle få se ett par grävmaskiner. Men väl framme var dom inte kvar där. Så det blev till att vända hemåt igen. Pappan hade landat hemma oss svärfar. Så då åkte vi dit istället. Där blev det kaka och kaffe. Efter farfarbesöket åkte vi och plockade upp Cavo (Carro). Fick tjata en liten stund. Väl hemma blev det mellis för tjejerna (tack Carro för att du tog den biten) medan jag satte upp gungorna på baksidan.

Efter mellis och påklädning blev det gungning för hela slanten. Ebba skrek i högan skyn när hon fick hög fart. Av glädje alltså. Me, me kom det sen. Så det var bara att ge ny fart.


Av Katarina - 2 april 2009 08:46

Av dom fem sakerna jag skrev igår att jag skulle göra tog jag tag i två i alla fall. Disken och tvätten. Men istället hjälpte jag sambon med att vårstäda altanen. Jag åkte på att putsa fönstren. Det blev visserligen bara insidan. Men tänkte ta utsidan med hjälp av stege el dyl. Dom var riktigt skitiga. Ska även ta en tur till Jysk för att kolla om dom har några dynor till stolarna. Dom andra vi hade såg så solkiga och lite smått äckliga ut. Vi var inte så duktiga med att ta in dom för natten. Så det har blivit en hel del katthår och smuts på dom. Katterna älskar att ligga där och sova middag el som oftast på natten när dom är ute. Undra vad man ska välja för färger till dessa dynor.

Funderar på om jag ska strunta i att göra någon ny lista för idag. Vem vet man kanska presterar mer om man inte känner något krav el tvång.

Vet i alla fall att jag ska sätta mig och ringa runt till olika företag här i nässjö och fråga om dom har något behov av vikarier. Tänkte börja med matvarubutiker. Sen leta mig vidare till dom lite mindre butikerna. Men nackdelen där är att dom oftast har så dom klarar sig. Butiksägaren och en vikarie. Men det är i alla fall värt ett försök.

Av Katarina - 2 april 2009 07:07

Igår var det tokfint väder ute och man kunde t.o.m gå i kortärmat. Nu när man vaknar är det grått och trist och det är 4 minusgrader. Men skulle tippa på att solen är på väg fram. Så det blir nog en fin dag idag med.

Av Katarina - 1 april 2009 12:58

Hundarna började bli allmänt rastlösa. Började härja runt och busa med varandra. Så då beslutade jag mig för att ta hundarna och gå ut en sväng. Tänkte först ta en kort sväng, men valde sen att ta en ca 30 min promenad. Har en runda som jag brukar gå. Denna promenad tog jag flexikopplena. Kanske inte så pedagogiskt men ganska bekvämt. Man märker på hundarna att dom tycker det är skönt att få strosa runt. Men har som princip att jag inte ska stanna. Utan hundarna får helt enkelt stanna tills linan är ute på max och sen får dom helt enkelt springa ifatt mig. Föredrar flexikoppel eftersom jag får bättre motion med färre stopp. Mötte på svärfar på vägen och stannade till en stund och pratade med honom. Traskade sen hemåt igen. Det var helt underbart att vara ute gå. Att man inte är ute oftare.

Det ska det bli ändring på!

Av Katarina - 1 april 2009 11:27

Sambon och jag har disskuterat om att vår altan har vi knappt någon nytta av där den står nu. På morgonen är det rätt kalt där eftersom solen inte har nått dit än. När väl solen är framme på den sidan, blir det så varmt att man inte kan vara där ute. Som varmast brukar det bli 35 grader. Vi kan oftast vara där ute när det har blivit kvällning. Äta lunch och fika dagtid är helt omöjligt. Jag vill att Ebba och Linnea ska kunna vara där ute och leka och bada i deras pool. Men som läget är nu kommer det inte att gå. Halva altanen är dessutom inglasad vilket inte gör saken bättre. Så nu har vi gemensamt besluta att vi ska flytta altanen till baksidan. Läget är bättre, eftersom det är längre till grannarna. Nu känns det som att man sitter nästan vägg i vägg med deras husvägg. Inte så skoj. På baksidan är det morgonsol. Framåt lunch har solen försvunnit till den väggen där altanen är idag. En annan fördel är också att på baksidan finns gungställning och sandlåda. Tänk vad härligt att sida och sola på altanen medan barnen sitter nere i sandlådan och gräver. Kan inte bli bättre. ´


Men eftersom altanen kommer att hamna utanför tjejernas nuvarande rum, så har vi även bestämt oss för att dom ska få ta vårt rum, och vi tar deras. Dessutom är deras rum så avskilt. Det ligger bakom köket kan man säga. Det är inte så ofta tjejerna är där inne och leker, trots att dom har nästan alla sina leksaker där. Så tror det kommer att bli mycket bättre när dom får ta vårt, som ligger angränsande till hallen. Det är dessutom nära till vardagsrummet. Dom har mer uppsikt på oss andra i familjen och jag hoppas att dom har mer ro att leka i sitt rum och inte behöver komma ut och kolla oss hela tiden. Vilket visserligen är rätt trevligt. Men ändå.


Byta rum kommer vi troligtvis göra innan själva altanen kommer att flyttas. Men först ska vi måla om i vårt blivande sovrum. Det är aprikosa väggar nu (sen förra ägaren). Vi kommer måla en fondvägg i brunt (lera) och dom övriga väggarna kommer att bli beiga (sand). Dom färgerna hade vi i det förra huset med. Antagligen köper vi även en ny sängstomme och resårbottnar i samband med omflyttningen.

Vill NU!!

Av Katarina - 1 april 2009 10:07

Gick in på bloggvärde.se Tyckte det var en kul grej att kolla om min blogg har något värde. Och det hade den.

Min blogg är värd: 7510 kronor. Vad som menas med det, vet jag inte riktigt. Men kul är det i alla fall. Man får nog inte ta det på så stort allvar.





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards