Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Katarina - 6 juli 2009 23:48

Linnea vaknade med ett skrik vid 03.40 i natt. Vet inte om hon hade drömt något eller om hon kanske hade ont i benet. Svårt att veta med så små barn. Eftersom Linnea skrek så dant, vaknade även Ebba. La in båda tjejerna i vår säng. Först fick dom lite välling. Eftersom dom inte kan koppla av i vår säng, gav jag upp vid fem. Då fick dom ligga i sina egna sängar.

När jag vaknade vid halv åtta. Hade jag världens huvudvärk. Så dagen började inte så bra.


Sambon åkte iväg i morse vid 5 till Nynäshamn för att jobba. Kommer hem i natt någon gång.


Efter tjejerna fått frukost, slängde jag dom i badet. Fick tömma ut vattnet en gång pga en liten olycka. Sen var det fullt ös igen fram till tjejernas middagslur på två timmar. Passade då på att titta lite på tv och prata i telefon och sitta vid datorn. Kanske borde ha sovit lite. Men kände inte för det just då.


Vid tre drog tjejerna och jag ett bullbak. Kanske lite väl extremt. Men tänkte att bullar är goda och tjejerna behövde bli sysselsatta.

Bilder från bullbaket kommer senare.

Båda tjejerna kavlade lite, rullade lite och skar i degen. Hjälpte till att ösa i ingredienserna i bunken och sätta ut formar på plåten. Med olika bra resultat. Tror dom tyckte det var rätt roligt ändå.

Båda tjejerna fick göra varsin bulle som gräddades. Vi får väl se vad dom tycker om resultatet.


Efter lite gnäll och middag, tog vi vagnen och gick bort till moster Carro. Först gick vi en lagom runda, innan det var dags för oss alla att gå hem till oss. Farbror Ola jobbar till 6 i morgon bitti, så hon var också själv hemma. Så då passade vi på att umgås lite.


Läggningen gick hyffsat. Efter lite hysteri och påbörjan till kräkning från Linnea, lugnade hon ner sig och drack vällingen. Fattar inte varför hon ska bli så upprörd. Fick lite senare sätta mig inne hos E och L och läsa en bok. Efter det sen så somnade dom. Kul att dom uppskattar bokläsning.


Ska ta hand om disken och sen gå och lägga mig. En ny dag i morgon med nya utmaningar.

Hoppas bara att Linnea har en bättre dag i morgon. Annars får jag krupp.




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards