Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Linnea skadat armen igen (spricka el brutet?)

Av Katarina - 26 mars 2009 22:21

Ikväll när vi var hos syrran och Ola, fastnade troligtvis Linnea i deras skoställ på något sätt. Jag bytte blöja på Ebba och Carro fixade lite i köket.

Kom in i vardagsrummet, där ligger Linnea på mage alldeles tyst. Inte för än jag lyfter upp henne, börjar hon skrika/gråta.

Vi beslutar att åka hemåt. Väl hemma tittar och känner vi på armen. Hon har ett märke på överarmen och allt känns som att det ligger som det ska.

Sambon håller i armen och jag lindar om vadd (som vi har fått av ortopeden i Stockholm). Lindar ca 8 lager. Hon fick även supp Alvedon innan omlindningen. Någon timma senare får hon även Ipren. När allt har lugnat sig är det kvällsmatsdags. Linnea äter med god aptit. Verkar inte ha speciellt ont. Sen är det läggdags. Läggningen går bra och Linnea somnar nästan direkt och sover bra nästan hela natten. Vaknade till vi ett tillfälle. Men kan somna om rätt fort.


Vet inte riktigt hur man ska tolka skadan. I mina ögon lutar det åt att det är en rejäl spricka. Tror inte den är helt av, för då tror jag att hon hade varit mer ledsen och det hade krävts mer smärtlindrig alt. starkare.

Det läskigaste är att jag tror jag håller på att vänja mej vid att sånna här saker händer här hos oss. En del av vardagen.

 
 
Ingen bild

Flingungen

30 mars 2009 21:29

Stackars Linnea! Vad säger läkarna då? Eller har ni inte varit där med henne?

Blir väl tyvärr en del av din vardag, att dina tjejer är extra sköra och så... Bara att göra det bästa av situationen! Hoppas det läker bra i alla fall och att hon blir bra i armen snart...

 
Carolina

Carolina

31 mars 2009 10:40

Jag behövde inte gå till psykologen mera då. Det andra har ju kommit på senare tid. Det kom från ingenstans. Men nu är det bättre igen.

Jag har ingenting emot vakna nätter, skrik och blöjbyten... Jag bara hatar att vara gravid, det passar inte mig. Jag ser framåt, jag ser allt det bra. Det är ju det enda jag tänker på hela dagarna för att inte åka ner igen.

Har du sökt upp psykologen än?

http://beautifulpink.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Carolina

31 mars 2009 10:41

Förresten så skrev Linnea redan när vi upptäckte henne i och med att det var ju därför vi sprang och kollade vad som hade hänt. Så förstår inte vad du har fått det ifrån att hon låg tyst på mage...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards