Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Dagens göromål

Av Katarina - 20 mars 2009 23:24

Åkte bort till Carro och Ola vid elva tiden på förmiddagen. Först fick dom stora grisarna grönsaker och sen fick "lillan" lite baby semp. Hon får det några gånger om dagen för att vi vill att hon inte ska tappa för mycket i vikt eftersom hon är rätt mycket mindre än sina syskon. Lite stödmatning skulle man kunna säga.

Efter en stund fick jag även med Carro på noterna med sysslorna i marsvinsrummet. Väckte henne nämligen när jag kom vid elva. Medan hon fixade lite med sitt, städade jag undan allt farligt i rummet. Sopade en del, flyttade hannarnas burar lite, så placeringen är bättre på dom i rummet. Blev riktigt bra direkt. Hämta in två lågenergilampor till plafonden i taket. Det gjorde susen för belysningen i rummet. Klart trevligare.


Medan Carro badade Optimus Prime i handfatet i badrummet, rengjorde jag hans bur med diskmedel och vatten. Fyllde på med nytt strö och hö.

När Optimus var helt torkad, passade jag på att klippa hans klor när syrran ändå hade honom uppe. Tycker det är så svårt att klippa klor som är svarta. Det kanske finns någon där ute som har några tips för att INTE lyckas klippa i pulpan? Brukar klara det rätt bra. Har väl hänt någon enstaka gång bara.


Eftersom klockan hunnit bli rätt mycket (nästan dags att hämta på dagis) och Carro börjat få ont i kroppen nöjde vi oss med att bara bada Optimus idag. Annars hade vi tänkt ta Windex också. Men han och Jalapeno fick en nytvättad bur med nytt innehåll i så länge. Får väl ta en omgång på Windex, Emmy, Angel och Pixla nästa vecka. Tänkte även försöka mig på att börja trimma dom med. Är lite osäker på hur jag ska göra bara. Någon som kan ge mig tips om hur man bäst trimmar ett rexmarsvin?


Förhoppningsvis kan vi kanske börja behandla marsvinen mot skabben i morgon med. Det beror lite på om O känner sig pigg och om Carro får hämta ut det receptet som står i mitt namn.

Annars får vi helt enkelt ta det på måndag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards