Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

ULLARED

Av Katarina - 25 november 2010 11:27

Igår var jag och mannen i Ullared och shoppade loss. Bara jag och mannen. Tjejerna var hemma med fyra olika barnvakter. Dom avlöste varandra så att säga. Men allt rullade på bra här hemma fick jag rapport på, ett par gånger på dagen. Det kändes bra och betryggande. Har en så underbart bra syster som klarar ut det mesta. Henne kan man lita på.

Det blev kläder till alla, hygienartiklar så vi klarar oss läääänge och julklappar till alla. Ja, kanske inte till mig och mannen. Men till alla barnen som ska ges till. Denna gången blev det inte så mycket extra utöver det som verkligen skulle köpas. Men dyrt blev det. Men hade inte fått med oss så mycket grejer från något annat ställe som vi fick igår. Två fulla vagnar traskade vi ut med.

Mest glad över är jag för tjejernas nya vinterjackor med tillhörande termobyxor. Byxorna kan vi nog drömma om att dom kan ha i år. Men jackorna dom passade. Linnea ville inte ta av sig sin igår när hon skulle gå och lägga sig.

Så underbart det var också. Att bara få umgås med T. Utan några barn som pockar på uppmärksamhet. Det var länge sen vi åkte iväg utan barn. Och lugnt var det i varuhuset också. Alla gick omkring och strosade. Inget riv och slit och inte en massa vagnar som stod i vägen överallt. Förra gången vi åkte. Tror det var i höstas. Åkte vi dit på en fredag. Men hu vad mycket folk det var då. Efter ett par timmar var jag skit slut och så jäkla irriterad. Men igår var det precis lagom mycket.

Måste säga att Gekå´s har gjort ett bra jobb med fiket på tredje våningen. Så mysigt och lugnt. Vi satt där en stund och fikade och samlade energi. Sen var det bara på´t igen och leta julklappar. Och många bra hittade vi. Många som barnen hade önskat sig. Dock återstår det ett par julklappar som ska inhandlas på ett annat ställe. Men det tar vi sen.


Nu ska jag fortsätta att sätta upp adventsljusstakarna och stjärnorna. Har redan strukit gardinerna och hängt upp dom.

Hoppas bara att julfeelingen infinner sig snart. Och med den energin som kommer med på köpet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards