Tvillingmamma till Ebba & Linnea

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Snö, snö, snö

Av Katarina - 23 november 2010 11:15

Här kommer det snö hela tiden. Och under natten har det snöat på rejält. Så i morse blev det inget dagis för tjejerna. Vi kom så pass långt att vi skulle backa ut och köra ut på vägen. Men då hände det som jag misstänkte skulle hända, med tanke på all jäkla snö som har kommit. Jo, jag körde fast. Innan jag ringde svågern satt kunde jag varken köra framåt eller backa bak. Skojigt! Efter en litens stunds väntan kom då svågern. Men det hjälpte föga. Stod bara och slirade och grävde ner mig i gruset. Fan, vad pissigt det är att ha en stor bil. Det är näst intill hopplöst att bli bogserad av andra bilar.

Så nu har vi istället en mysdag här hemma. Vi har tittat på en Tingeling film. Tjejerna tittade och jag satt emellan och stickade på Linneas kanin. Mysigt! Sen bar det ner till källaren för att tända i pannan och slänga i en maskin tvätt. Fick bära ner en i taget och sätta i vagnen där nere. Det gick hur bra som helst i början. Tills dom blev tjuriga på varandra och började nypas och dra i varandras armar. Som tur va, var jag klar då.


Nu ska vi käka lite klementin och fundera ut vad vi ska hitta på till lunch idag.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 23 augusti 2020 23:18

Första veckan i nya skolan startade hur bra som helst. Bra magkänsla med lärare och assistenter. Bra kommunikation rakt igenom. Nu känns det som att vi arbetar mot samma mål. Men iom att det varit lite si och så förut har man taggarna utåt så fort ...

Av Katarina - 22 augusti 2020 23:25


Lite nervöst men spännande var det för tjejerna att få börja skolan igen i tisdags. Särskilt med tanke på att Linnea och Ebba har pluggat hemifrån sedan början på mars pga covid -19. Vi har följt utvecklingen av pandemin under sommarlovet och fatta...

Av Katarina - 4 augusti 2012 11:27

Tog mig äran att göra syrrans yngste grabbs doptårtor. Tårtorna skulle gå i blått och vitt. En med bebis på och en med skor på. Eftersom jag precis fått hem en ny utstickare till en barnsko, ville jag testa den. Så denna gången blev det inga conver...

Av Katarina - 1 augusti 2012 13:00

           

Av Katarina - 18 juli 2012 12:32

Rensar bland barnens tuschpennor. Så tråkigt. Men det måste göras....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards